Chcete být domainerem?

Orientace v doménách, jejich ocenění a umění obchodu vás naučí pouze zkušenosti. Pokud se člověk nevěnuje dostatek času studiu a skautingu, nikdy se doménovým investorem nestane. Čím začít? Pár tipů:

  1. Číst aktuální informace z oblasti pro získání kontaktu s branží (blogy, fóra, rsska – viz Odkazy).
  2. Zajistit bezpečný a důvěryhodný kanál k ověřování dostupnosti domén.
  3. Ověřit si že opravdu ovládám všechny nastavení nástrojů pro zjištění návštěvnosti dané fráze či klíčového slova (na seznamu, u googlu, na alexe), jejich metodiky a možných úskalí. Nástroje dávají různé výsledky a nejlepší je umět je relativně srovnat a křížově ověřit. (berme  v úvahu, že v Českém prostředí seznam vede 60% ku zbytku světa.
  4. Pro inspiraci a motivaci číst blog Ricka Schwartze anebo Eliotta.
  5. Studovat tržní ceny, a cenové modely, na základě kterých se realizovaly prodeje domén pomocí diskusních fór (veřejné aukce webtrh.cz, namepros.com)
  6. Tipovat ceny domén, srovnávat návštěvnost (skrz statistiky seznamu a google keyword tool) a konkurenčnost výrazů, dodatečně ji po koupi ověřovat a konfrontovat odhad s realitou.
  7. Monitorujte výsledky dropů /odchycených domén/, abyste získali cit pro kvalitní domény – např. www.daukce.cz.
  8. Sledovat co kupuje konkurence, tedy známí investoři anebo internetoví podnikatelé/bloggeři (vyhledejte si nejdůležitější doménové držitele v cz zóně – www.rozhled.eu)
  9. Pohrát si s estibotem a prozkoumat všechny faktory a jejich váhy, na základě kterých posuzuje a tipuje cenu domény.
  10. Zkusit začít od konce, sehnat nejprve kupce na doménu  (nebo kanál na prodej domén) a poté budovat portfolio na základě poptávky.
  11. Nesázet na jeden způsob monetizace potrfolia nebo jednoho partnera pro spolupráci.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *