Cenu domény určují obvykle tyto faktory:
- jednoduchost, vyslovitelnost domény
- návštěvnost klíčových slov
- návštěvnost domény (případně type-in – návštěvnost z přímé navigace)
- porovnatelné doménové prodeje
- zda je to “kategorii definující jméno”
Pokud chybí realizované doménové obchody pro srovnání, vždy se nabízí srovnání s reálným světem: doména propaguje určitý produkt nebo branži, který má určitou hodnotu, současně platí určité náklady za marketing, např. článek v lokálním deníku. Mohou být na trhu též různí konkurenti, kteří by jméno potenciálně zakoupili.
Klíčová slova
Google Keywords Tool: nástroj pro zjištění hledanosti klíčového slova v Googlu za poslední měsíc. Pokud se jej naučíte spolehlivě používat, je to neocenitelný nástroj.
Seznam má podobný nástroj (primárně určený pro inzerenty) pod výsledky hledání každého výrazu (a defacto i každé kategorie katalogu firem a stránek). Odkaz je označen např. Statistika výrazu “Domény”. Na rozdíl od Googlu, seznam propojuje obě verze slova – s diakritikou i bez – do jedné statistiky.
Hledanost vychází opravdu podobně jako poměr příchozích návštěv na námi testované weby a svědčí pro vítězství seznamu cca 65% ku 35%.
Domény
Oceňování domén
Existuje několik služeb – samozřejmě nepřesných – které vám doménu ohodnotí na základě základních parametrů (výskyt klíčových slov, rozšířenost a popularita, případně návštěvnost). Berte je jako hrubé vodítko. Ideální je srovnání s již uskutečněnými podobnými obchody.