Oceňování domén

Cenu domény určují obvykle tyto faktory:

  • jednoduchost, vyslovitelnost domény
  • návštěvnost klíčových slov
  • návštěvnost domény (případně type-in – návštěvnost z přímé navigace)
  • porovnatelné doménové prodeje
  • zda je to “kategorii definující jméno”

Pokud chybí realizované doménové obchody pro srovnání, vždy se nabízí srovnání s reálným světem: doména propaguje určitý produkt nebo branži, který má určitou hodnotu, současně platí určité náklady za marketing, např. článek v lokálním deníku. Mohou být na trhu též různí konkurenti, kteří by jméno potenciálně zakoupili.

Klíčová slova

Google Keywords Tool: nástroj pro zjištění hledanosti klíčového slova v Googlu za poslední měsíc. Pokud se jej naučíte spolehlivě používat, je to neocenitelný nástroj.

Seznam má podobný nástroj (primárně určený pro inzerenty) pod výsledky hledání každého výrazu (a defacto i každé kategorie katalogu firem a stránek). Odkaz je označen např. Statistika výrazu “Domény”. Na rozdíl od Googlu, seznam propojuje obě verze slova – s diakritikou i bez – do jedné statistiky.

Hledanost vychází opravdu podobně jako poměr příchozích návštěv na námi testované weby a svědčí pro vítězství seznamu cca 65% ku 35%.

Domény

Oceňování domén

Existuje několik služeb – samozřejmě nepřesných – které vám doménu ohodnotí na základě základních parametrů (výskyt klíčových slov, rozšířenost a popularita, případně návštěvnost). Berte je jako hrubé vodítko. Ideální je srovnání s již uskutečněnými podobnými obchody.

www.estibot.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *